חיפוש

קצת עלינו

היי, אני מירב, ויחד עם עידו, בעלי והשותף שלי, הקמתי את Veggiez לפני כ-5 שנים מתוך רצון לשתף את הידע שלנו בבישול ובצילום של מתכונים טבעוניים שיהיו קלים להכנה וטעימים (כל מתכון שעולה עובר בדיקות QA מדוקדקות ויסודיות בקרב חברים, שכנים, קרובי משפחה ועוברי אורח מזדמנים.

בשנה האחרונה הקמנו את סטודיו Veggiez – סטודיו 100% טבעוני לצילום ובישול הממוקם באזור התעשייה במודיעין הידוע גם בשם ישפרו סנטר. בסטודיו אנו מצלמים אוכל טבעוני בלבד, מוצרים ואנשים. הסטודיו מעוצב באווירה ביתית וחמימה וכולל מטבח גדול ונוח, אפשרויות צילום מרובות – מותאם במיוחד להפקות וידיאו ולכל הפקה אחרת כולל צילום תדמית ואפילו תוכניות טלוויזיה!

בקרוב

סדנת ניהול קונפליקטים דרך המטבח של וג'יז צוות מנצח!

אנחנו גם כאן

רוצים לקבל עדכונים במייל?

עקבו אחרינו בפייסבוק

פרח כרובית שלם אפוי בתנור ברוטב אלוהי של מיונז, חרדל, יוגורט והמון תבלינים

יום רביעי הוא יום ניקיון המקרר. בימים כאלה אני מוצאת אוצרות בלומים: חצי בצל מכוסה שמיכה אפרפרה, שליש קופסת שימורי חומוס ניחוחית ביותר ומלפפונים רגישים ורכים שנשכחו בתחתית מגירת הירקות. עם כל כמה שאני שונאת בזבוז, רוב המצרכים מוצאים את דרכם אל פח האשפה. כדי למנוע גורל דומה לראש הכרובית היפהפה שנחת על משטח השיש שלי אור ליום ד'. תכננתי בהתחלה להכין בסגנון אייל שני, אבל אמא שלי, שתהיה בריאה, השאירה אצלי ערימת מתכונים גזורים מכל המוספים האחרונים של "לאישה" והמתכון הזה פשוט קרץ לי בפשטותו ובפוטנציאל הטעם שלו. ובאמת שהוא היה כל כך טעים שלא התאפקתי ונשנשנתי בין צילום לצילום עד שלא נשאר כבר מה לצלם 🙂

החלפתי את המיונז במתכון המקורי למיונז טבעוני שהכנתי תוך דקה וחצי בבלנדר (בקרוב מתכון מצולם!), אבל אפשר בהחלט להשתמש במיונז  טבעוני קנוי (כן, של וגה עם המכסה הכחול) ואת היוגורט היווני ביוגורט תנובה במתיקות מעודנת.

תכינו ותתמכרו.

מתכון ל 1-4 מנות, תלוי בגודל של הכרובית:
1 ראש כרובית טריה
מים לבישול
כף מלח

לרוטב:
1/2 כוס שמנ"ז
2 כפות חרדל
2 כפות מיונז טבעוני
1 גביע יוגורט סויה במתיקות מעודנת (טיפה יותר מחצי כוס)
2 שיני שום כתושות
תבלינים לפי העין: פתיתי צ'ילי, כורכום, פפריקה מעושנת, מלח פלפל.
כוסברה קצוצה לקישוט

מרפדים את תבנית התנור בנייר אפייה ומחממים תנור ל-200 מעלות. מרתיחים בסיר מים עם מלח, כשרותח מוסיפים כרובית ומבשלים כ-5 דקות על אש גבוהה. מוציאים, מסננים ומניחים על התבנית. בקערה מערבבים את כל חומרי הרוטב. שופכים בנדיבות על הכרובית מכל הצדדים. אופים כ-40 דקות עד שמשחים. מוציאים, מעבירים לצלחת ומפזרים כוסברה קצוצה. אמורים להגיש עם לימון ויוגורט בצד אבל אני טרפתי ככה סתם, עם סלט גינה ירוק וטרי.

אם נשאר לכם בטעות רוטב, שימו על סלט, טעים אש!

קרדיט למתכון: עמית דונסקוי, גיליון שף ינואר 2019 | צילומים: Veggiez

 

 

3 תגובות

מירית 10/11/2020 - 11:10

ואוו! 🙂
טעים טעים טעים! הכנו אתמול בערב והיה מעולה 🙂 תודה!

השב
Veggiez 22/11/2020 - 13:15

תודה מירית! שמחה לשמוע שהכנת והיה טעים 🙂

השב
Dillon 23/03/2022 - 3:07

2 stars
This is very interesting, You are a very skilled blogger. I have
joined your feed and look forward to seeking
more of your magnificent post. Also, I've shared
your website in my social networks!

השב

השארת תגובה

דילוג לתוכן