חיפוש

קצת עלינו

היי, אני מירב, ויחד עם עידו, בעלי והשותף שלי, הקמתי את Veggiez לפני כ-5 שנים מתוך רצון לשתף את הידע שלנו בבישול ובצילום של מתכונים טבעוניים שיהיו קלים להכנה וטעימים (כל מתכון שעולה עובר בדיקות QA מדוקדקות ויסודיות בקרב חברים, שכנים, קרובי משפחה ועוברי אורח מזדמנים.

בשנה האחרונה הקמנו את סטודיו Veggiez – סטודיו 100% טבעוני לצילום ובישול הממוקם באזור התעשייה במודיעין הידוע גם בשם ישפרו סנטר. בסטודיו אנו מצלמים אוכל טבעוני בלבד, מוצרים ואנשים. הסטודיו מעוצב באווירה ביתית וחמימה וכולל מטבח גדול ונוח, אפשרויות צילום מרובות – מותאם במיוחד להפקות וידיאו ולכל הפקה אחרת כולל צילום תדמית ואפילו תוכניות טלוויזיה!

בקרוב

סדנת ניהול קונפליקטים דרך המטבח של וג'יז צוות מנצח!

אנחנו גם כאן

רוצים לקבל עדכונים במייל?

עקבו אחרינו בפייסבוק

סינבון רולס טבעוניים מושחתים

סינבון רולס טבעוניים עם זיגוג גבינת שמנת מעלף

את המתכון הזה הכנתי לראשונה בתחילת פברואר 2020. בדיוק חיפשנו מקום חדש לסטודיו. אני אומרת, חיפשנו, אבל בעצם כמעט התייאשנו. כל מקום בעיר היה או קטן מדי, או רחוק מדי או יקר מדי או במחיר טוב, אבל קיים רק על הנייר. הרגשתי תקועה, מתוסכלת, מבואסת ועצבנית.

וכמו כל פעם כשאני מרגישה ככה אני נכנסת למטבח ומתחילה לאפות.

מאחר והיה חורף, וקר, הכי התחשק לי מאפה שמרים חם ומתוק ואם אפשר, גם בניחוח קינמון. אז בחרתי להכין סינבון רולס – הוא בעצם עוגת שמרים אישית שמסודרת בצורת שבלול, תמיד תמיד במילוי של קינמון וסוכר. מגישים אותה חמימה ובארצות הברית, שם מקורה, גם יוצקים עליה תועפות זיגוג של גבינת שמנת שהופך אותה לרכה, מפנקת ולקומפורט פוד המושלם.

זאת הגרסה הראשונה, מפברואר

אחרי שהעליתי תמונה לאינסטגרם היו כל כך הרבה תגובות שאמרתי שאני חייבת להעלות את המתכון, אבל המתכון עוד לא "ישב" טוב כמו שאני אוהבת. לכן, מאז הכנתי אותו לא מעט פעמים וכל פעם אני משפרת קצת את דרך ההכנה ומעדכנת את המרכיבים ועושה לא מעט וריאציות כדי שאוכל  להיות שלמה איתו. נראה לי שהגעתי סופסוף למקום הזה 🙂

אז.. טדה דא דאם טדם טדם: אני מתכבדת להציג בפניכם מתכון אליפות על חלל, שנאפה עשרות פעמים בשנה האחרונה (ואחראי ללא ספק לכמה קילוגרמים עודפים) ונבדק ואושר על ידי המון טועמים, חלקם אקראיים לחלוטין וחלקם קבועים (בני משפחה ושכנים). הפידבק הכי טוב ואמין שקיבלתי היה כשחילקתי שתי תבניות מלאות רולס חמימים ומזוגגים לשני אנשים שונים, טבעונים טריים, במסגרת שרשור המתנות של קבוצת טבעוני טעים בפייסבוק.

את הגרסה העדכנית של הרולז הכנתי עם תבנית סיליקון (זאת שמופיעה בתמונת הנושא של הפוסט) מ ע ו ל ה של מותג בשם לורך (Lurch) שקניתי בחנות התצוגה של היבואן כשנסעתי לבחור ויטמיקס חדש לסדנאות.

פשוט לא התאפקתי 🙂 ומרוב שהתלהבתי הכרחתי את אופק חדש (היבואן) לתת לי קוד קופון מיוחד עבור גולשי וג'יז.

אז קחו באהבה ממני – אם תחליטו לרכוש כל מוצר שלהם (באמת, כל מוצר!) תקלידו VEG10  ותקבלו מיידית 10% הנחה. בלי הגבלת מוצרים. בלי הגבלת זמן. פשוט הנחה, כי מגיע לכם 🙂

כאן אפשר לרכוש את התבנית, אבל בתכל'ס קנו מה שבא לכם.

אני ממליצה בחום על תבנית הסיליקון הזאת לאפייה. המאפים יוצאים נקיים ואין שאריות מעצבנות שנדבקות לתחתית וכל זה בלי לשמן ובלי כלום. בקיצור, מוצר מושלם.

אז קחו, תכינו, תיהנו ותתמוגגו ותעלו גם במשקל. כי אם כבר להשמין אז לפחות ממשהו טעים כזה.

מתכון ל-18 שבלולים או 12 שבלולים ועוגה אחת בתבנית אינגליש קייק
לבצק:
• 25 גר' שמרים לחים (קובייה) או 11 גר' שמרים יבשים
• 560 גרם קמח לבן (4 כוסות + כמה כפות לרידוד)
• (4\3 -1 כוס) חלב סויה או מים חמים (לא רותחים)
• 60 גר' (חצי גביע) רסק תפוחים לא ממותק
• ½ כוס+ כף (120 גר) סוכר לבן
• 100 גר' נטורינה מומסת\שמן קוקוס לא מזוכך מומס
• 1 כפית תמצית וניל
• 1 כפית קינמון טחון
• ½ כפית מלח

למלית סוכר וקינמון:
• 200 גר (1 כוס) סוכר חום בהיר\סוכר קוקוס (אפשר גם סוכר חום כהה, אבל לא סוכר לבן ולא שום תחליף נוזלי)
• 2.5 כפות (30 גר) קינמון טחון
• 100 גר' נטורינה מומסת\שמן קוקוס לא מזוכך מומסלזיגוג
• 1 חבילה גבינת שמנת טבעונית. אפשר סויה 9% של תנובה או טופוטי בסגנון שמנת בטמפרטורת החדר
• 60 גר (רבע כוס) נטורינה רכה
• 100 גר' אבקת סוכר
• ½ כפית תמצית וניל
• 1/8 כפית מלח

מכינים את הבצק:
1. בקערת המיקסר עם וו לישה מפוררים את השמרים הלחים עם הקמח וממש ממוללים וממוססים אותם באמצעות האצבעות עד שהם מתפזרים באופן אחיד כמה שיותר בקמח.
2. מוסיפים סוכר, קינמון, נטורינה, רסק, תמצית וניל ומלח ומפעילים את המיקסר על מהירות איטית.

3. מוסיפים מים בהדרגה וברגע שמסיימים למזוג את כל המים מעבירים למהירות גבוהה ולשים 10 דקות לפחות עד שיוצא בצק חלק ודביק.


4. מעבירים למשטח מקומח ולשים עוד 3-5 דקות לבצק חלק וגמיש. לא לוותר על הלישה הידנית! זה מה שיוצר אחר כך בצק רך ונוח לרידוד.
5. יוצרים כדור, מניחים בקערת פלסטיק משומנת מעט, מכסים בשקית ניילון נקייה מהסופר במקום חמים כשעה וחצי או עד הכפלת הנפח.

בזמן שהבצק תופח מכינים את המילוי:
1. מערבבים בקערה קטנה סוכר, נטורינה וקינמון עד איחוד. מניחים בצד.


2. מוציאים את הבצק, מניחים על משטח מקומח וטופחים עליו עד הוצאת כל האוויר.
3. מרדדים למלבן בעובי ס"מ.


4. מורחים את המילוי בעזרת כף או פלטה מדורגת משומנת בצורה אחידה.  אפשר גם להטמיע עם האצבעות. משאירים שוליים של 1 ס"מ מכל צד כדי שהמילוי לא יברח.


5. מגלגלים לגליל הדוק ומניחים כשהתפר כלפי מטה.

6. מסמנים בעזרת סרגל (או 2 אצבעות) על הבצק סימונים ליצירת 18 שבלולים ולאחר מכן חותכים.


7. מרפדים תבנית מלבנית בנייר אפייה משומן קלות ומניחים את השבלולים במרווחים קבועים או תבנית שקעים מסיליקון, שאין צורך לשמן 🙂

8. מכסים ומתפיחים עוד 30 דקות.
9. מחממים תנור ל-175 מעלות ואופים 20-25 דקות עד הזהבה. כדאי להיות ליד התנור ולהשגיח למניעת אפיית יתר. איך יודעים אם מוכן? מכים קלות בגב הכפית. אם יש קול עמום מוכן.

לא מופיעה בתמונה: תמצית וניל שנשכחה לאנחות בצד 🙁

בזמן שהשבלולים בתנור מכינים את הזיגוג:
1. פותחים את גבינת השמנת במשך 2 דקות עם מטרפה או במיקסר.
2. מוסיפים נטורינה, וניל וחצי מכמות אבקת הסוכר ומקציפים שוב.
3. מוסיפים את שארית אבקת הסוכר ואת המלח ומקציפים לאיחוד.
4. שומרים בטמפרטורת החדר עד השימוש.
5. מוציאים את השבלולים מהתנור ומצננים 5 דקות.
6. מזגגים כשהשבלולים עדיין חמים – זה מאפשר להם לספוג את הזיגוג טוב יותר ולהפוך לרכים ועשירים.
7. מגישים כשהם חמימים.

הערות, הארות ושאר ירקות:

  1. ניתן להכין עם נטורינה או עם שמן קוקוס. שימו לב ששמן קוקוס מתקרמל באפייה והופך את התחתית לדביקה וקצת "טופיית". אני אישית מעדיפה שמן קוקוס מזוכך, שלא מעמיס גם טעמי קוקוס על הבצק אבל הכנתי גם עם שמן קוקוס רגיל ויצא מעולה. מסקנותי לאחר שתי הנגלות האחרונות: את הבצק עדיף להכין עם נטורינה, את המילוי עם שמן קוקוס. נתון כמובן לבחירתכם 🙂
  2. כתבתי שאפשר להכין עם שמרים יבשים אבל בתכלס לא ניסיתי. יש לי ניסיון לא משהו עם שמרים יבשים. איכשהו כל המאפים שהכנתי איתם מסרבים לתפוח 🙁 אז אני דבקה בשמרים טריים.
  3. ממליצה להשתמש בקמח לחם או חלה כדי לאפשר לבצק לפתח רשת גלוטן חזקה יותר אבל כמובן שאפשר להכין עם כוסמין לבן או אפילו מלא (עדיף חצי לבן וחצי מלא) אם אתם רוצים גרסה בריאה מעט יותר של המושחת הזה.
  4. אם לא בא לכם זיוגג של גבינת שמנת, אפשר לוותר עליו ולזגג עם אבקת סוכר ומים או להכין סירופ סוכר (מרתיחים סוכר ומים ביחס של 1:1 עד שהסוכר נמס לגמרי במים) וליצוק על הרולים כשהם חמים. זה נותן מתיקות וברק ומסייע להאריך את חיי המדף.
  5. ידוע שעוגות שמרים עדיף לאכול באותו יום, אבל אם בטעות נשאר לכם רול מאתמול, פשוט תחממו אותו על חום נמוך במיקרוגל כ-15 שניות. הוא מתרכך בדיוק במידה הנכונה.

2 תגובות

עדי פררה 12/11/2020 - 11:44

יש לי רק תבנית של אינגליש קייק בבית ואני לא רוצה להשתמש בחד פעמי, איך אני יכולה לשמר צורה כמו שהכנתם במתכון בלי שזה יתסלבגן לי?
ותודה רבה האתר נראה ממש מעולה ומדהים!!!!

השב
Veggiez 22/11/2020 - 13:13

היי עדי, אפשר להכין בתבנית אינגליש קייק או תבנית מרובעת. כדי לשמר את הצורה צריך להשתמש בתבנית שקעים מסיליקון או להניח שושנים קטנות יותר בתוך גביעי נייר קטנים של מאפינס.

השב

השארת תגובה

דילוג לתוכן